Wednesday, 11 January 2012

SENYUM PISANG

SEORANG pemuda bertemu seorang ustaz untuk meminta nasihat.


Pemuda: Ustaz, kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh.Sampai sekarang saya belum ada kekasih.

Ustaz: Perempuan yang macamne yang kamu idamkan?


Pemuda: Saya mahukan gadis yang cantik, tinggi,kurus, kulit putih dan mencintai saya sepenuh hati.


Ustaz: Oh, kalau begitu kamu harus ikut petua 3B. Pertamanya ialah BERUSAHA.


Pemuda: Sudah berusaha ustaz.Merata tempat saya pergi cari perempuan. Tapi....letih saje,seorang pun xdapat.


Ustaz: Kalau begitu kamu buat B yang ke 2,iaitu BERDOA dan BERPUASA.


Pemuda: Itu pun saya dah buat ustaz. Lepas sembahyang saya akan berdoa. Setiap ari isnin dan khamis pula.
 saya akan berpuasa.


Ustaz: Kalau itu pun kamu dah buat, nampaknya kamu sangat perlukan B yang ke 3.


Pemuda: Apa dia ustaz?

Ustaz: Errrr...Kamu perlu  BERCERMIN DIRI....

BERHENTI MEROKOK

Janji manis ini selalu di taburkan oleh para suami. 'Kali ini abang betul2 akan berhenti merokok. 'Dialog sedemikian akan menjadi ulangan mereka,tak mustahil setiap tahun di bulan januari. Seharusnya anda tahu apa yang menjadi rutin diri sejak dari dulu tentu sukar untuk di ubah.Perokok tegar yang boleh menghabiskan berkotak-kotak rokok sehari takakan dapat menghentikan kebiasaan ini dengan mudah. Selalunya kata2 mahu berubah itu hanya sekadar menyedapkan hati pasangan. Anda hanya berjaya meralisasikan janji berhenti merokok ini jika betul-betul menginginkannya. Itupun dengan tekad yang kuat,komited dan juga disiplin. 

Tuesday, 10 January 2012

CANTIK DI HATI

Wanita yang cantik tanpa peribadi yang mulia,umpama kaca mata yang bersinar-bersinar,tetapi tidak melihat apa-apa.Jika kejahatan dibalas kejahatan,maka itu adalah dendam. Jika kebaikan di balas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan di balas kejahatan itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan,itu adalah mulia yang terpuji.....

Monday, 9 January 2012

JOM KITA GELAK

ANJING ROCK-Dua ekor anjing telah terperangkap di sebuah pulau dan ingin berenang menuju ke seberang.Untuk smpi ke seberang.ia memerlukan stamina yang cukup!Anjing A berlatih habis-habisan.Anjing B pulak relak je.Tiba masanya kedua-duanya pun menyeberang dan anjing B sampai lebih awal dari anjing A. Walhal anjing A yang lebih teruk berlatih.Anjing A merasa xpuashati.Tapi anjing B pun dengan rock hbs berkata "Relak la beb,aku ni kan Anjing laut!"






DEMAM SEJUK-Sebuah helikopter yang membawa seorang juruterbang beserta org-org kenamaan jatuh terhempas.Juruterbang itu terselamat tetapi al-fatihah buat dua org kenamaan itu.Apabila sedar dari koma,juruterbang itu pon di soalsiasat oleh polis, "Cuba ceritakn apa sebenarnya yang terjadi supaya mudah untuk kami melanjutkan penyiasatan...."
haha lawak tak.........kelakar gila........
"Mmmmm..entahlah ye...Seingat saya,bila kami sampai pada ketinggian 30,000 meter tetiba terasa amat sejuk macam nk demam.Jadi saya pun mati kanlah kipas helikopter tu.....

MAYAT-Suatu pagi di satu kelas Darjah Dua...
CIKGU:Hassan sambungkan 2 ayat ini menjadi satu...'Ali menaiki basikal ke sekolah.Ali ternampak mayat.'
Hassan:Ali ternampak mayat manaiki basikal ke sekolah.





Wednesday, 4 January 2012

KONVOI TAHUN BARU CINA

KE GAMBANG WATERPARK
TRIKH:22JAN2012
JAM:8.30 MALM
BERKUMPUL DI PETRONAS KOTA TINGGI......
BAWALAH KELUARGA ANDA PERGI BERCUTI SEMPENA CUTI TAHUN BARU CINA.....
SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK MENYERTAI KONVOI INI SILA BERIKAN NAMA KEPADA SAYA.......UNTUK SETIAP SEORANG YANG MENYERTAI KONVOI INI AKAN AKAN MENERIMA SEHELAI T-SHIRT.....LAYARI LAH LAMAN FACEBOOK.....